Kursoppbygging

Seilskolen Skagerrak har bygget opp seilkursene etter den engelske RYA-standard. Denne standarden er den internasjonalt mest kjente, og sertifikatene man får på de enkelte kurs er anerkjent over hele verden.

Trinn 1 og 2: Nybegynnerkurs som gir sertifikatet "Competent Crew". Dette er et praktisk nybegynnerkurs, men med all nødvendig teori ombord. Kompendium blir utdelt ombord.

Trinn 3: Bestått videregående kurs hos oss gir sertifikatet "Dayskipper Coastal / Watch Leader". Med det kan du leie seilbåt i Norge og utlandet. Kompendium blir utdelt ombord.

Trinn 1, 2 og 3 i ett: Kombinasjonskurset over 6 døgn slår sammen med de 2 ovennevnte, og bestått kurs gir sertifikatet "Dayskipper Coastal / Watch Leader". Kompendium blir utdelt ombord.

Trinn 4 og 5: Vårt kursprogram kan bringe deg helt til "Yachtmaster Offshore" sertifikatet. Da må du bestå vårt mest krevende havseilaskurs Skagerrak-toktet, og du må du i tillegg ha gjennomført alle 6 teoridelene til Fritidsbåtskippersertifikatet, eller som det heter "Dekksoffiser kl. 5 for fritidsbåter" (D5L). Denne teoridelen kan du ta gjennom vår samarbeidspartner Oslo Kystskipperskole (se Teorikurs). Har du ikke teoridelen får du sertifikatet "Yachtmaster Costal". Kompendium blir utdelt ombord.
Utviklet av SerendipityDesign.no